Bejelentkezés
  • Céginformáció
  • Székhely
    1223 Budapest, Hant u. 30.

  • Levelezési cím
    1097 Budapest, Gubacsi út 30/A 1/106 irodaház

  • Telefon
    +36209462849

  • Fax
    nincs

  • E-mail
    alkusz@vtkft.hu

  • Ügyvezető
    dr. Botos Gyula

  • Adószám
    10878785-2-43

  • Cégjegyzékszám
    01-09-267382


Gépjármű biztosítások GFB és CASCO
Utolsó módosítás: 2014.10.06
A Kötelező Gépjármű FelelősségBiztosítás megkötését törvény írja elő a gépjármű üzembentartója számára. A kötelezettség időpontja a gépjármű üzembentartói jogának megszerzése, tehát, vétel, öröklés, üzembentartói szerződés, forgalomba helyezés napja.


A  CASCO  biztosítás elemi károkra (tűz, villámcsapás, szélvihar, jégeső, lezúduló hótömeg, stb.) lopáskárokra, valamint a gépjárműben, alkatrészeiben, tartozékaiban - balesetből vagy idegen személy által okozott rongálásból - keletkezett károk fedezetére szolgál.
Díja a gépkocsi típusától, a vállalt önrészesedéstől, a díjfizetés gyakoriságától, továbbá a biztosító állandó lakóhelyén fennálló kockázati viszonyoktól függ.

A biztosítások szerkezete általában alapbiztosításból és kiegészítő biztosításokból áll. Például az alapbiztosítás általában csak a jármű gyárilag beépített tartozékaira vonatkozik. Ahhoz hogy az utólag beszerelt ún. extra tartozékokban bekövetkezett kárt is megtérítse a biztosító, kiegészítő extra tartozék-biztosítást is kötnünk kell. A kiegészítő biztosításokat többnyire csak az alapbiztosítás mellé lehet kötni. Bizonyos kockázati körök egyes termékekben az alapbiztosítás részét képezik, míg más termékekben ugyanazt a kockázati köröket kiegészítőként választhatjuk.
Mindenesetre bármilyen is a biztosítók által lefedett kockázatok köre, szolgáltatásaikat különböző feltételekkel nyújtják. Másképp határozzák meg a kifizetés összegét és más körülmények fennállásakor mentesülnek a társaságok a kártérítési összeg megfizetése alól.

 
Fontos tudnivalók a kötelező biztosításról
Milyen teendőink, kötelezettségeink vannak a gépjármű-felelősségbiztosítással kapcsolatban?

Először is bármikor tudnunk kell igazolnunk, hogy rendelkezünk érvényes szerződéssel. Ehhez a forgalmi engedélyünk mellett kell tartanunk az ajánlati igazolót, a kötvényt, vagy a biztosító által kiadott igazolólapot, forgalmi engedéllyel nem rendelkező jármű (pl. segédmotorkerékpár) esetében pedig a szerződéskötéskor kapott, majd a járműre felragasztott matrica szolgál erre a célra. Közúti ellenőrzéskor a rendőr a szerződés megkötését jogosult ellenőrizni, a díjfizetést már nem, de ennek ellenére - a felesleges viták elkerülése céljából - érdemes lehet befizetési bizonylatunkat, vagy annak másolatát szintén magunknál tartani.
 
Szintén elengedhetetlen kötelezőnk bizonylatainak bemutatása az időszakos műszaki vizsgán, valamint természetesen abban az esetben, ha netán baleset részesei lennék. Ez utóbbi esetben - ha nem mi vagyunk a hibásak, akkor is - szükségünk lesz egy, vagy több baleseti kárbejelentő lapra is, ezt a biztosítónk ingyen bocsájtja rendelkezésünkre, mindig tartsuk a kesztyűtartóban.
 
Ha elhagyjuk az országot, feltétlenül szerezzük be a zöldkártyát is (ez nem azonos a környezetvédelmi vizsgálatot igazoló lappal), biztosítónk ezt is ingyen bocsájtja rendelkezésünkre. Noha nemzetközi egyezmények szabályozzák, hogy mely országok fogadják el egymás kötelező szerződéseit, és így elméletileg a legtöbb esetben erre a dokumentumra nem lenne szükség, a tapasztalat mégis azt mutatja, hogy bizonyos országokban a rendőrök kérik a zöldkártya bemutatását - és hát kinek van kedve egy idegen ország rendőrével az ő nyelvén jogi vitát folytatni?
 
Végezetül a legfontosabb tanács: baleset után, ha személyi sérülés is történt (ez esetben kötelező), ha külföldi gépjármű is részese a balesetnek, vagy ha a baleset résztvevőinek nem sikerül teljesen egyértelműen megállapodniuk a felelősség kérdésében, mindig hívjunk rendőrt, így sok további kényelmetlenségtől szabadíthatjuk meg magunkat.
Minden jog fenntartva © 2013 VT Biztosítási Alkusz Kft.
Készítette: SK Trend Kft
Verzió: 1.0.162
Utolsó frissítés: 2017.11.18